Najlepsza dieta na trądzik

0
50
dieta na trądzik

Nie ma co ukrywać – najlepsza dieta na trądzik to zdrowa dieta. Większość osób borykających się z uciążliwymi zmianami skórnymi nie wierzy w pozytywne działanie odpowiednio zbilansowanego planu żywieniowego. Podczas leczenia krost i pryszczy, to co jemy odgrywa kluczową rolę. To właśnie na talerzu znajdziemy szereg mikro- i makroskładników, witamin, minerałów i innych związków, których regularne spożywanie pozwala raz na zawsze pozbyć się trądziku. Jakie produkty winny znaleźć się w naszym domu, a o jakich powinniśmy koniecznie zapomnieć?

Dietetycy nie wyróżniają konkretnej diety na trądzik. Mówiąc „dieta” mamy to na myśli zdrowy, zbilansowany plan żywieniowy. Najnowsze badania dowodzą, że istnieje zależność pomiędzy indeksem glikemicznym, a trądzikiem. Ściślej rzecz ujmując – spożywanie produktów o wysokim wskaźniku glikemicznym (IG) ma wpływ na intensywność trądziku. Jak to możliwe? IG informuje nas jak wzrasta we krwi poziom cukru po spożyciu konkretnego produktu. Czym wyższe stężenie cukru we krwi, tym większe jest wydzielanie sebum oraz wzrost komórek, prowadzące do rozwoju zmian skórnych zwanych pryszczami. Nadmienić należy iż wskaźnik IG odnosi się do węglowodanów, gdyż to one są podstawowym źródłem cukrów we krwi. W przypadku diety na trądzik ważne jest, aby nasz plan żywieniowy zawierał jak najwięcej produktów o niskim indeksie glikemicznym.

dieta na trądzik

Kolejne badania wskazują, że choroby skórne, w tym również trądzik, „nie lubią” żywności przetworzonej, w tym również tak niezwykle popularnych w naszych krajach fast-foodów. Częstotliwość spożywania tychże posiłków ma ogromne znaczenie na nasz wygląd. Warto więc wyeliminować z naszej diety hamburgery, zapiekanki, pizze czy też inne produkty wysoce przetworzone. Warto wspomnieć również, że na trądzik, a dokładniej na jego nasilanie się wpływ mają używki – alkohol, tytoń etc. Połączone ze stresem sprawiają, że nasza twarz pokrywa się niezliczoną ilością wyprysków. Już ich odstawienie powinno znacząco polepszyć nasz wygląd.

Co zatem warto włączyć do naszej diety?

Na szczególną uwagę zasługują oczywiście warzywa oraz owoce. Szczególnie ważne są produkty bogate w miedź, cynk (gojenie się ran), a także witaminę A (wzmocnienie skóry). Składniki te znajdziemy m.in. w pomidorach, marchewce, brokułach, kalafiorze, wiśniach, winogronach, a także śliwkach. Jeśli chodzi o wspomniany wcześniej indeks glikemiczny, w naszej diecie należy uwzględnić takie produkty jak: pieczywo pełnoziarniste (zamiast białego), a także kasze gryczaną i jęczmienną (zamiast np. makaronu).  Bogate w witaminę B6 kasze niwelują zmiany łojotokowe. Nie należy zapominać również o roślinach strączkowych: soczewicy, soi, a także fasoli. Zawarte w nich witaminy z grupy B w połączeniu z witaminą PP (orzechy, pestki z dyni, jajka, drożdże) łagodzą objawy trądziku.

Dieta na trądzik nie powinna być uboga w płyny. Średnie dzienne zapotrzebowanie osoby dorosłej na płyny wynosi dwa litry. Warto pamiętać jednak, że kawa i herbata mają działanie moczopędne, a co za tym idzie, ich picie sprzyja wypłukiwaniu z organizmu cennych składników odżywczych. Borykając się z trądzikiem należy pić naturalne soki, herbatki ziołowe, a także dużo wody.

Finalnie należy wspomnieć, że chorują na trądzik należy unikać nie tylko produktów o wysokich IG, ale również tłuszczy zwierzęcych (smalec, słonina, tłuste mięsa i wędliny, majonezy, sosy, zasmażki).

No votes yet.
Please wait...

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ